Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

GERCEK HACKING SITESI
 
AnasayfaAnasayfa  PortalliPortalli  AramaArama  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yapGiriş yap  

 

 İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN ETKENLER

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Misafir
Misafir




İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN ETKENLER Empty
MesajKonu: İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN ETKENLER   İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN ETKENLER EmptyPtsi Ocak 07, 2008 11:43 pm

İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN ETKENLER

1. Edilgin Dinleme (Sessizlik): Bu yöntem öğrenciyi konuşmaya başladıktan sonda devam etmesi için yüreklendirir, ancak ikili iletişim gereksinimini karşılamaz.
Sessizlik, öğrencinin “sözünü kesmez” ancak öğrenci, öğretmenin kendini dikkatle dinleyip dinlemediğiini bilemez. Ayrıca öğretmenin kendisini anladığının kanıtını da göremez.
Bu yöntem öğrenciye, bir dereceye kadar kabul edilmişlik duygusu verir, ama öğrenci öğretmenin sessiz kalırken bir yandan da kendisini değerlendirdiğini düşünebilir. Sessizlik, sıcaklık ve eşduyum (empati) iletmez.
2. Kabul Tepkileri: Kabul tepkileri öğretmenin öğrenciye dikkatini verdiğini göstermede edilgin dinlemeden daha iyidir. Eşduyum iletirler ve öğretmenin dikkatle dinlediğini gösterirler. Ancak bunlar da öğretmenin kabul ettiğini ve gerçekten anladığını kanıtlamaz
3. Kapı Aralayıcı Ve Konuşmaya Çağrı: Öğretmenin öğrencilere kendilerini dinlemek ve danışman olmak istediğini göstermede çok etkilidir.
Özellikle başlangıçta, öğrenciden bir sorunu olduğunu gösteren bir ipucu aldıktan hemen sonra, çok yararlıdır. Sorunlarını paylaşırken bocalayan öğrencilere de yardımı dokunabilir.
Öğrencide kabul edilme, anlaşılma ve sıcaklık duygularını uyandırmada etkili değildir. Konuşmaya çağrı, öğrenciye konuşması için bir kapı açar, ama bu kapıyı sürekli açık tutamaz. Çok sık kullanıldığında da bıktırabilir.
4. Etkin Dinleme (Geri İleti): Öğrencilere düşüncelerinin saygıyla karşılandığı, anlaşıldığı ve kabul edildiği duygusunu verir. İletişimin iletilmesi için yüreklendirir. Öğrencilere duygularının doğal ve insanca olduğunu gösterir, onlarla arkadaş olmayı öğretir.
Gerçek ya da altta yatan sorunların tanımlanmasını kolaylaştırır. Sorun çözme olgusunu başlatıp sürekliliğini sağlar, ama sorunun çözümlemesi sorumluluğunu öğrencide bırakır.
Öğrencileri, öğretmeni isteyerek dinleyecek biçimde koşullandırır. Öğretmenle öğrenciyi daha fazla karşılıklı anlayış ve saygının olduğu bir ilişki içine sokar. Ancak güven, eşduyum, kabul ve değerlendirme içtenlikli değilse, Etkin Dinleme mekanik ve yapmacık olma tehlikesini taşır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN ETKENLER
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
 :: EĞİTİM ÖĞRETİM :: ÖDEVLER-
Buraya geçin: